В Черкасах активісти громадянського руху «Відсіч» в рамках кампанії на захист зовнішнього незалежного оцінювання поширюють серед абітурієнтів та їх батьків листівки проти законопроекту депутатів від Партії регіонів та Компартії – Григорія та Ігоря Калетників про повернення іспитів при вступі до вищих навчальних закладів та законопроекту «Про вищу освіту».
Цей законопроект, що зареєстрований у парламенті під номером № 1187 отримав у народі назву «КоСяК» за першими літерами прізвищ його авторів, депутатів-регіоналів Сергія Ківалова, Миколи Сороки та Григорія Калетніка.
Всі вони також є ректорами не дуже відомих та рейтингових українських ВНЗ.
Активісти вважають що депутати написали законопроект, покликаний обслуговувати виключно їхні інтереси та інтереси теперішнього керівництва Міністерства освіти й науки, яке очолює теж член Партії регіонів Дмитро Табачник.
Керівництво МОНу та сам пан Табачник неодноразово заявляли про свою підтримку цього законопроекту. Водночас проти цього проекту виступили освітні експерти та громадські активісти. Законопроекту № 1187 закидають те що він не сприятиме розвитку української освіти, а є скоріше регресивним проектом її подальшого існування.
Законопроект фактично ліквідує автономію університетів, знижує соціальні гарантії для студентів і викладачів, перекриває шляхи взаємодії української вищої освіти зі світовою освітою й наукою, та створює можливості для розквіту корупції у вищій школі, адже, серед іншого, законопроект повертає вступні іспити до ВНЗ і фактично нівелює роль Зовнішнього незалежного оцінювання, запровадження якого кардинально зменшило рівень корупції при вступі.
Роль ЗНО при вступі автори законопроекту хочуть звести на нівець незважаючи на те, що ЗНО за 6 років від моменту його запровадження довело свою ефективність та стало однією з небагатьох українських реформ, які отримали позитивну оцінку серед населення, влада намагається позбавити школярів можливості прозорого та справедливого вступу до ВНЗ.
Ольга, абітурієнтка: «Я вважаю, що ЗНО це єдиний шанс для розумних учнів вступити до ВНЗ без хабарів. Після впровадження ЗНО як іспитів для вступу до ВНЗ з нашого села багато студентів навчається у престижних ВНЗ України, а без ЗНО дорога до них була закрита, через відсутність грошей для хабарів. Тож ЗНО – це круто!!!!»
Кампанія на захист ЗНО розпочалась 3 червня у Києві й поступово поширюється на всю Україну. Вона полягає не лише у поширенні листівок серед абітурієнтів та їхніх батьків біля пунктів здачі ЗНО, а й у розклеюванні їх біля вищих навчальних закладів, студентських містечок, шкіл тощо. Також вона є відгалудженням громадської кампанії «Проти деградації освіти», яка триває з 2010 року, відколи беруть свій початок сумнівні ініціативи Партії регіонів у сфері вищої освіти.
У листівках також розміщено карикатури на одного з авторів законопроекту № 1187 – Григорія Калетніка. Така особлива увага спричинена тим що він, разом зі своїм сином Ігорем Калєтніком (теж депутатом ВР, але вже від Компартії) подав у парламент поправки до ще нині чинного закону «Про вищу освіту», які фактично повернуть вступні іспити та нівелюють ЗНО.
Михайло Кобиляцький, абітурієнт : «Особисто я виступаю за ЗНО, як засіб оцінювання учнів. Адже за його результатами абітурієнтам буде легше вступити до ВНЗ. Здав ЗНО – отримав хороші оцінки, і можеш подавати документи відразу до різних ВНЗ без хабарів. Також здача ЗНО економить купу часу та зайвих витрат на поїздку на вступні іспити до ВНЗ»
Після закінчення здачі ЗНО кампанія продовжиться у липні та серпні біля ВНЗ, куди вступники подаватимуть документи. ГР “Відсіч” закликає долучатися до кампанії всіх, кому не байдужа доля української вищої освіти.
Лариса
26/06/2013
Така продажна ця “Відсіч”! Я розумію, що їм заплатили, їх вже давно називають хлопцями і дівчатами по виклику. Розкажу як мешканка Вінниці що вони нам наробили. Позаклеювали під’їзді, понакидали цієї бумаги по всьому місту, люди зовсім це не читали, але намусорили скільки. Це викликало неабиякий гнів мешканців Вінниці. Мені вдалось бути свідком, коли вони розклеювали листівки, я запитала їх що вони знають про законопроект про освіту і знаєте, що вони мені сказали, що їм заплатили за розклеювання листівок і їхнє завдання на сьогодні цитую “мочити” Калетніка. Їм дають завдання, а вони його виконують. Сьогодні Калетнік, завтра — хтось інший. Ще й мене припрашували, щоб їм допомогти розклеїти і запитували чи нема у мене знайомих у районах 18 округу, у якому балотувався Калетнік. Пропонували, що заплатять, якщо знайду групу людей, які розклеють там. Ось вам вся правда про представників руху “Відсіч”. Продажні хлопці і дівчата. Я вам раджу краще почитати законопроект, бо я як студентка цілком підтримую законопроект 1187. Він найбільш прогресивний
Олег
26/06/2013
Скільки ж цих ботів калетніка набігло. Вам що за це гарні оцінки ставлять чи може гроші. Якщо гроші то будьте креативними і не повторюйтесь. А то під кожною новиною про ЗНО пишете однакові пости. Ось наприклад http://ПОСИЛАННЯ У КОМЕНТАРЯХ НЕ ДОПУСКАЮТЬСЯ!(ДЗВІН)/ Тільки там ви Олександра.
І різниця, що там Відсіч “уроди”, а тут “продажна” і під іншими новинами подібне.
Наталія
26/06/2013
Настільки білими нитками шиті «патріотичні висловлювання» активістів «Відсічі», які напевне, й документа того не читали. Наразі виникає потреба розповсюдження листівок щодо бездіяльності парламентського комітету у справах освіти і науки. Не дарма українці кажуть: «Чужими руками легко жар загрібати». Тільки ж це не просто руки молоді, а й їхні щирі й відкриті будь-яким переконанням душі. Воланд би сказав, що нічого не змінилося у людському сіспільстві за останні два тисячоліття…
Арсен
26/06/2013
У нас тільки появляються нові ідеї, які так необхідні для розвитку освіти, знаходиться незначна категорія людей, що створює відповідний супротив. Проти чого? Проти того, щоб держава відповідала за поступовий європейський розвиток освіти. Той, хто дійсно читав законопроект №1187 прекрасно розуміє, що на даний час саме він потрібен для суспільства.
Віка
26/06/2013
ЗНО– це не показник знань студентів, як підготовка, пробні показники, може воно щей згодиться, але як основа за якою приймають студентів у вищі навчальні заклади, зовсім негодиться. Я цілком підтримую законопроект 1187. Він найбільш прогресивний
Стас
26/06/2013
В нас так влаштоване суспільство, що тільки з’являється щось прогресивне,потрібно одразу його критикувати, поливати брудом, розкидати листівки. Дуже погано, що до цієї справи залучають молодих людей, студентів, яких обманюють.
Хелена Новицкая
26/06/2013
Згідна, що ЗНО – не показник рівня знань, а до іспитів треба готуватися.
анатолій
26/06/2013
Завдання “Відсічі” зрозуміло , не зрозуміло , хто за цим стоїть і для чого це потрібно ?”Громадянські активісти” розмножили неякісні і брехливі листівки в яких одне й те саме, і по черзі , я навіть сказав би по графіку , забруднюють наші міста , виконуюючи конкретне завдання.
Дарья
26/06/2013
Деградація відбувається, в першу чергу, в нашій свідомості. На мою думку, громадянська кампанія «Відсічі» нагадує Давній Рим з його практикою керування під гаслом: «Хліба і видовищ». Це допомагало владним римлянам утримувати народ у покорі: «Нехай їхні голови будуть зайняті тим, чим ми хочемо!» Хіба ація «Відсічі» не видовище за країнською схемою: одним – хліб, тобто оплата за роботу, а іншим – видовище, подібне до гладіаторських боїв? Чи на багато жертв сподіваються організатори акції, якщо організували акцію під час вступної кампанії?
Vlad
26/06/2013
Іспит – це показник знань, а ЗНО – це лотерея, я вва жаю що тільки на іспиті можна показати свої знання, і на сьогоднішній день і в новинах розповідають, що вже виявлено пів тисячі порушників ЗНО, як після цього вони мають поступати і виші?
Олена
29/06/2013
Дійсно, ЗНО – це лотерея. Донька моїх знайомих -випускниця міської школи-ліцею, одна із найкращих учениць, учасниця і переможиця багатьох предметних олімпіад. Мріяла про найкращі ВНЗ країни. Зараз у сім”ї розпач -ЗНО із математики написала на досить низький бал. Що сталося -хвилювання чи щось інше? Поки що самі не розуміють. Але впевнені: якби дівчинка здавала іспит – такого не сталося б, змогла б довести свої знання. Так, як у свій час вступали за іспитами до університетів її батько та мати.
Оксана
26/06/2013
ЗНО – це як якась дитяча гра “вгадай”, мало того зараз відкрито списують або ж за них роблять тести,а у інших строгий контроль. Немає рівних умов, таких чинників можна перечисляти ще дуже багато і за те що комусь перейти 2 кроки,а комусь їхати пару кілометрів і транспорту немає, приходиться наймати. Як на мене ЗНО – це не справедливе оцінювання знань!
Женя
26/06/2013
Говорила, говорю і буду говорити – ЗНО не достатньо досконала система визначення рівня освіченості! Адже, як усім відомо, дане тестування проходить у тестовій формі, а коли є готові відповіді, то звісно ж є велика ймовірність вгадати, що більшість студентів і робили.
Виктор
26/06/2013
Деградацию образования несет в себе именно ЗНО, а не вступительные экзамены. Сейчас так часто бывает, что студент, прошедший ЗНО и уже учащийся в выше, двух слов связать не может. Это ли не показатель того, что выши не для всех? Несправедливо? Нет. Просто учиться нужно добросовестно, тогда и вступительные экзамены никому не страшны будут
Юра
26/06/2013
Ідея проведення ЗНО хороша, але в нашій державі воно зведено на “нет!” порушень стільки, що не перерахуєш. Ті списують, ті з двома мобільними, ті купують завдання, а в окремих пунктах ЗНО туалети не в приміщенні а надворі, що вже там робиться не важко уявити.
таня
26/06/2013
Що таке ЗНО!? ЗНО це – угадав не угадав? Не потрібно так до нього прив*язуватись – воно не показує реального рівння знань, тільки проблем створює у рази більше, як для абітурієнтів так і для їх батьків!
Олег
26/06/2013
Угадати там такі ж шанси як і на іспиті. Наприклад з історії було дуже багато питань багаторівневих (якщо ви розумієте що це). А тому шанси вгадати такі самі, як і на іспиті.
Людмила
26/06/2013
Насправді питання не у ЗНО, бо воно таке саме кіт у мішку як і іспити.
просто студентів більше нічим обурити, та й де ви бачили аби вони так активно виступати почали? краще б за підвищення стипендій б повстали, чи проти платного навчання.
Але для цього треба більше ніж листівка і банальне ” вони хочуть відмінити ЗНО” – додаткові вимоги вузів – це ще відміна ЗНО. А навіть шанс якраз для тих, хто це ЗНО здав погано.
Олег
26/06/2013
Додаткові вимоги якраз і нівелюють ЗНО, тому що кожен ВНЗ на власний розсуд буде встановлювати ту кількість балів, які студент зможе набрати на іспиті в університеті. А тому здавай ЗНО хоч на 200 балів, якщо університет захоче то ти в нього без хабаря не поступиш.
kuku
26/06/2013
Особисто я виходець із школи, і я особисто здавала вступні іспити цілком підтримую законопроект 1187. Як описано вище він позбавляє автономії, а я скажу, що перечитавши його він навпаки дає поштовх для розвитку студентства та його самостійності. Законопроект 1187 піднімає стипендію для студентів. Це шанс для виведення освіти України із занепалого стану.
Lina
26/06/2013
Як показали уже результати, ЗНО негативно впливає на загальний розвиток системи вищої освіти. Зокрема високі стандарти, заявлені ЗНО накладають певне навантаження на майбутніх абітурієнтів. Згадайте як вступні іспити мотивували абітурієнтів та спрямовували їх на досягнення певної мети, відкриваючи дорогу до вступу талановитим студентам до тих вишів, а із ЗНО цього досягнути не вдається.
Lina
26/06/2013
Як показали уже результати, ЗНО негативно впливає на загальний розвиток системи вищої освіти. Зокрема високі стандарти, заявлені ЗНО накладають певне навантаження на майбутніх абітурієнтів. Згадайте як вступні іспити мотивували абітурієнтів та спрямовували їх на досягнення певної мети, відкриваючи дорогу до вступу талановитим студентам до тих вишів, а із ЗНО цього досягнути не вдається. Тому я підтримую законопроект про вищу освіту № 1187.
Настя
26/06/2013
Треба щось змінювати в системі вищої освіти України! Невже не видно, що абітурієнти такі втомлені та виснажені цим ЗНО!! І тільки прийняттям нового Закону про вищу освіти можливі зміни накраще.
Василь Петрович
26/06/2013
Вже б вірні літери вставляли ті, що придумали назву проекту. Сором!
Викладачі краще знають, які мають біти умови для абітурієнтів, як краще взнати рівень знань, яка має бути система навчання. З цими тестами діти зовсім деградували, перестали мислити, стали просто зубрити.
олена
27/06/2013
Для студентки Ольги : розумні діти вступлять до Вузу здаючи і вступні іспити . А от тим , кому просто поталанить ( в школі навчався аби як) , а ЗНО склав добре і пішов у ВУЗ , як такі діти будуть там навчатися , які з них вийдуть фахівці?.
Ганна
27/06/2013
“Громадські активісти” це студенство та абітурієнти, принаймні так воно повинно бути, але ж фінансування на весь бруд, яким поливають законопроект, на недолугі листівки, збирають не зі студентських стипендій!!! Хтось елементарно зацікавлений втоптати добре ім’я законопроекту, що обговорений до найменших дрібниць не лише в кулуарах міністерств, але й зі студенством та абітурієнтами, яких зараз також підставляють!!… прикро…
Оксана
27/06/2013
Хочеться порадити “Відсічі”, що якщо ви такі борці за справедливість, то займіться більш реальними речами: наприклад, допомогою онкохворим, проблемою забезпечвення інсуліном, низькими заробітними платами – речами, які дійсно турбують суспільство, а не штучно вигаданими проблемами!
Машка
27/06/2013
Ви б краще про освітній рівень думали, а не про те як побігати зі своїми бумажками. Від цього жодному краще не стало, лиш загострює обстановку для абітурієнтів. І так вони виснажені ЗНО. Умовами вступу, постійним навантаженням, яке лиш пригнічує абітурієнтів.
Ольга
27/06/2013
Здається, що ця кампанія — просто зволікання прийняття законопроекту, адже не всім він до вподоби, особливо тим, в кого відсутнє бажання вчитись. Той, хто прагне здобувати знання і розвиватись не роздає сумнівні листівки.
Алла
27/06/2013
Ну чому ці студенти вирішили за абітурієнтів, що для них ЗНО буде краще вступних іспитів?! Та ч особисто знаю багато абітурієнтів, які по-доброму мені заздрили, тому що я ЗНО не здавала…
Анна
28/06/2013
Цікаво проти чого цей Відсіч так протестує проти законопроекту, чи проти того що це регіонали склали, чи може їм взагалі всеодно проти кого протестува, головне щоб платили. На мою думку це дуже правильний законопроект, і чим більше їх було, то ми б швидше б вийшли на новий рівень. рівень процвітання
forty
28/06/2013
“Рівень процвітання”. Хто казав що боти не можуть смішити.
Цікаво якщо має настати рівень процвітання, то на якому ми зараз рівні?
Алла
30/06/2013
Я, наприклад, теж підтримую законопроект №1187. Хоча вважаю, що багато галасу навколо нього та незадоволення лише через те, що це “дітище “регіоналів”"
Антоніна
30/06/2013
Коли дивишся, на тих, людей, які роздають ці листівки-чітко розумієш, що це їхня робота,тобто дійсно робота за яку платять чималі гроші, адже їздити за власний кошт по всій Україні, щоб просто попіарити себе (відео і фото) і кричати про те, про що самі не мають жодної думки дуже круто… Деякі з них, навіть і не давали те ЗНО, бо давно випустилися зі школи…їх пронесло, як то кажуть, від цього крутого теста. ну крім того, що його не зуручно задавати, бо не кругом є приймальні пункти…. зараз ми не про це, а про те, що з веденням цього “класного” теста, я особисто не могла поступити до вузу і отримати 2-гу вищу осту, так як я не здавала в свій час тест… Іншими словами, мючи за плечами вищу освіту, тест ЗНО розбив мою мрію юриста в щент, так як в університеті мені сказали, що навіть на 2-гу вищу освіту ви має принести сертифікат ЗНО. Ви що, на приколі такм всі? яке ЗНО? от така у нас система крута, а якби були вступні, то вже давно вчилася б і йшла до свої мрії. Так що проте, чи дійсно таке ефективне ЗНО, ще можно довго сперечатися!!!
Олег
02/07/2013
Це вони тільки так говорять, що їх з хлібом сіллю зустрічають, а чому не покажете те відео де вас у Вінниці вашою капустою під зад виганяли з приймальної комісії? ))))))